• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarna ny kreditupplysning om...

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 921
Poäng
9 787
Någonting klarna borde vara är möjligen mer strikt i kreditgivning.
Om en aktör har sådana volymer med obeståndsärenden att inget enskilt inkassobolag kan hantera dessa själv (och deras egna, segoria) har jag inte sett något från på länge, då har man uppenbarligen inte rätt risknivå..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jag har historikt kunnat handla 30-50 000 i månaden på mitt kort och alltid betalat i tid. Nu kan jag inte ens göra ett testköp på 100kr
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
1655731269221.png


Verkar normalt.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Måste väl nästan vara nån bugg eller nåt?
Försökte förmedla det till kundtjänst men fick bara autosvar "det är bara en indikation och inte en garanti till köpbelopp".
Liksom jo tjena, jag kommer jag inte gå till Coop och veckohandla och betala med kortet och få det nekad.
Jag litar inte på Klarna alls längre.

Nu är det så jag inte bryr mig så mycket då jag använder andra kreditkort som ger bonus osv men det mer en principfråga, varför får jag itne handla med kortet längre? Aldrig haft Inkasso, aldrig haft en påminnelse, 0kr i skuld. Wtf?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 921
Poäng
9 787
Försökte förmedla det till kundtjänst men fick bara autosvar "det är bara en indikation och inte en garanti till köpbelopp".
Liksom jo tjena, jag kommer jag inte gå till Coop och veckohandla och betala med kortet och få det nekad.
Jag litar inte på Klarna alls längre.

Nu är det så jag inte bryr mig så mycket då jag använder andra kreditkort som ger bonus osv men det mer en principfråga, varför får jag itne handla med kortet längre? Aldrig haft Inkasso, aldrig haft en påminnelse, 0kr i skuld. Wtf?

Om du testar beställa ett paket paracetamol på apotea för typ 10 spänn, går det igenom då?
 

Rootbeer

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
21 April 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Har exakt lika som dig. Haft stort utrymme alltid. Inga problem med testkör på 50000...men nu inte ens 100 kr
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp